Standplaats: Bemmel | Opleidingsniveau: HBO

Minimaal aantal uren per week:  | Maximaal aantal uren per week: 

Maandsalaris: 4.671 | Salaris niveau: 10 (functieschaal)

Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast

Binnen het team Veiligheid, Toezicht en Handhaving (VTH) zijn wij op zoek naar een:

Juridisch Beleidsadviseur Handhaving

Wie zijn wij?

Het team Veiligheid, Toezicht en Handhaving bestaat uit vier clusters. Handhaving, Juridisch, Openbare Orde en Veiligheid en Vergunningen. Het team is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van beleid, het verlenen van vergunningen, het houden van het toezicht en handhaving op het gebied van o.a. de openbare orde en veiligheid, Algemene plaatselijke verordening en Bijzondere wetten.

Het cluster juridische advisering waar jij onderdeel van gaat uitmaken, bestaat uit drie personen. Alle juridische vraagstukken binnen het team komen bij dit cluster terecht. Wij zijn verantwoordelijk voor het opstellen van beleidsstukken en ook voor de daadwerkelijk juridische bestuurlijke handhaving. Dit betekent dat je zowel met het werkveld Openbare Orde en Veiligheid als APV, de Omgevingswet en Bijzondere wetten te maken krijgt. Ook adviseer jij de burgemeester en wethouders over vraag- en beleidsstukken.

Jouw werkzaamheden?

Jouw functie als Juridisch Beleidsadviseur Handhaving is ontzettend breed. Je krijgt te maken met politiek gevoelige en (lang)lopende handhavingszaken. Je stelt zelfstandig handhavingsbesluiten op, voert gesprekken met interne en externe partijen en belanghebbenden en hebt afstemming met de andere clusters binnen het team. Je bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor de uitvoering van vooraanschrijvingen, handhavingsbesluiten en verweervoering in bezwaar- en beroepsprocedures. Om je werk goed te kunnen doen, werk je nauw samen met alle toezichthouders en andere collega’s. Ook ben je verantwoordelijk voor het opstellen van beleidsstukken binnen het werkgebied APV, Drank en Horeca, Omgevingswet en Bijzondere wetten.

Wat breng je mee?

Jij bent een energieke medewerker die resultaatgerichtheid combineert met mensgericht handelen door als verbinder binnen het team te opereren en doelstellingen te realiseren. Je bent resultaatgericht en binnen de diversiteit aan werkzaamheden kun jij je flexibel bewegen. Je houdt het overzicht en werkt gestructureerd. Samenwerken is voor jou vanzelfsprekend, maar je kunt ook goed zelfstandig werken. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en hebt een goed gevoel voor (bestuurlijke) verhoudingen.

Daarnaast kan je goed analyseren, ben je stressbestendig en ga je problemen of conflicten niet uit de weg. Jij wilt met kennis van zaken tot creatieve oplossingen komen! Je snapt dat regels een middel zijn en geen doel op zich. Je hebt lef en je weet je eigen weg te vinden zonder daarbij de juiste verhoudingen uit het oog te verliezen. Het werk is deels planbaar maar bij incidenten wordt een directe inzet verwacht. Dit vraagt een flexibele werkhouding. Je hebt een belangrijke rol naar de bestuurder, zeker als er sprake is van vraagstukken met een grote (maatschappelijke) impact. Jouw juridische analyse is dan van groot belang.

Functie-eisen

  • Een afgeronde hbo-opleiding, rechten of een soortgelijke opleiding.
  • Werkervaring in een soortgelijke functie (talentvolle starters nodigen wij ook uit om te solliciteren).
  • Aantoonbare kennis van de Algemene Wet Bestuursrecht en APV/Bijzondere Wetgeving.
  • Wij zoeken een jurist met een no-nonsense mentaliteit.
  • Je bent communicatief sterk en hebt het lef om initiatief te nemen.
  • Je bent stressbestendig en gaat doortastend te werk.

Wat bieden wij jou?

Contract

  • Een uitdagende baan bij de gemeente voor een jaar. Na een jaar kan een verlenging of een vast contract aangeboden worden; 
  • Een contract tussen de 39 uren per week; 

Salaris

  • Een fulltime bruto maandsalaris gebaseerd op aanloopschaal 9 (max € 4.208,-) of functieschaal 10 maximaal € 4.671,- gebaseerd op een werkweek van 36 uur.
  • Bovenop je salaris krijg je van ons een vrij te besteden budget van 17,05% op jaarbasis. Dit kun je bijvoorbeeld inzetten voor het vergoeden van reiskosten, het volgen van een studie of het kopen van extra verlof.

En wat nog meer?

Wij bieden een vernieuwd gemeentekantoor met mooie werkplekken. Daarnaast is er de mogelijkheid tot het volgen van opleidingen, cursussen of seminars om jouw ontwikkeling te stimuleren. Ook heb je de mogelijkheid om jouw eigen werktijden en werklocatie te bepalen en kun je gratis deelnemen aan verschillende sportactiviteiten zoals een bootcamp, boksen of yoga.

Meer informatie over de vacature? Ga met ons in gesprek voordat je solliciteert!

Om jou de gelegenheid te geven om een goed beeld te vormen van het werk en de werkomgeving kan je vrijblijvend met ons in gesprek gaan voordat je besluit te solliciteren.

Je kan kiezen om in gesprek te gaan met:

  • Stefanina Capitano, Juridisch Beleidsadviseur op 16 mei vanaf 14:00 uur
  • Anne-May van den Elshout, Juridisch Beleidsadviseur op 17 mei vanaf 15:00 uur
  • Hanny Vogel, teammanager Veiligheid, Toezicht & Handhaving op 18 mei 2022 vanaf 13:00 uur

Wij bieden de mogelijkheid om informeel samen te wandelen, het gemeentehuis te bekijken of via een Microsoft Teams in gesprek te gaan. 

Wil je gebruik maken van deze mogelijkheid? Stuur dan een mail naar Erna Roelofs (managementassistent) via e.roelofs@lingewaard.nl met daarin je voorkeur met wie je in gesprek wilt.

Direct solliciteren?

Je kunt solliciteren op deze functie tot en met 22 mei 2022. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 24 mei 2022. Om een goed beeld van jouw ervaring, kennis en competenties te krijgen, kan het zijn dat we jouw LinkedIn profiel raadplegen.