Standplaats: Bemmel | Opleidingsniveau: HBO

Minimaal aantal uren per week:  | Maximaal aantal uren per week:

Maandsalaris: 3.968 | Salaris niveau:

Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast

Mensen die werken bij de gemeente Lingewaard zien kansen en mogelijkheden. Zij dragen bij aan een doelgerichte en servicegerichte organisatie die staat voor professionele kwaliteit, openheid en transparantie voor de inwoners. Je bent niet bang om op eigen initiatief de handen uit de mouwen te steken en komt met verrassende oplossingen. Spreekt dit je aan én ben je ondernemend, deskundig en flexibel? Dan zoeken wij jou!

De gemeente Lingewaard is op zoek naar:

Kwaliteitsmedewerkers sociaal domein

Wmo & Jeugd (56 uur per week)

Plek binnen de organisatie

Je wordt gepositioneerd binnen het cluster kwaliteit van het Bedrijfsbureau Sociaal Domein (BSD). Hierin zitten kwaliteitsmedewerkers Wmo, Participatiewet en Jeugd. Het team BSD is samen met de teams Toegang Sociaal Domein (TSD) en Sociaal Beleid (SB) onderdeel van het sociaal domein binnen de gemeente Lingewaard. Het bedrijfsbureau is verantwoordelijk voor een goede ondersteuning van de teams TSD en SB.

Kwaliteitsmedewerker sociaal domein

Als kwaliteitsmedewerker sociaal domein heb je ruime ervaring binnen jouw vakgebied (Jeugdwet / Wmo / Participatiewet) en ben je goed op de hoogte van de ontwikkelingen die spelen. Daarnaast heb je algemene kennis van de andere twee vakgebieden. Je hebt goed zicht op vraag en aanbod binnen het sociaal domein. Je bent in staat om resultaatgericht te werken op het gebied van werkprocessen, inhoud en efficiency. Je werkt integraal samen met alle teams binnen het Sociaal Domein en daarbuiten.

Wat ga je doen

Samen met je collega kwaliteitsmedewerkers faciliteer je consulenten op het gebied van processen en kwaliteit, zowel inhoudelijk als administratief. Je zorgt ervoor dat de werkprocessen zo zijn ingericht dat het gemeentelijk beleid, de wetgeving correct kunnen worden uitgevoerd en dat de nodige management gegevens beschikbaar zijn. Daarnaast maak je voorstellen tot verbetering van processen. Je stelt het kwaliteitssysteem op, bewaakt dit en voert in dit verband controle uit op de besluiten. De verwachtingen en planning van het team leg je met je collega's vast in een controleplan. Je toetst de kwaliteit en werkwijze van de medewerkers uit het team en geeft hier advies over. Je verricht voorbereidende werkzaamheden voor de interne controle. Je werkt nauw samen met je collega kwaliteitsmedewerkers en vervangt elkaar waar nodig.

Werkzaamheden

  • Beleid vertalen in procesbeschrijvingen en werkinstructies en toezien op een juiste toepassing van beleid.
  • Het toetsen van rapporten en beschikkingen op doelmatigheid, rechtmatigheid, tijdigheid, eenduidige registratie, dossiervorming, privacy e.d.
  • Maken van en actueel houden van procesbeschrijvingen, werkinstructies, werkafspraken en documenten.
  • Adviseren van beleidsmedewerkers t.a.v. de praktische uitvoerbaarheid van (nieuw) beleid, sparringpartner voor beleid.
  • Generen van verbetermaatregelen voortvloeiend vanuit controles dan wel op basis van input vanuit de uitvoering.
  • Coachen en begeleiden van medewerkers bij het uitvoeren van hun werkzaamheden.
  • Adviseren van het management omtrent risico's en verbeterpunten in de processen.
  • Uitvoeren van bezwaar en beroep (van opstellen van verweerschriften tot zitting nemen als vertegenwoordiger bij rechtbankzaken).

Waarom past deze functie bij jou?

Omdat je gelooft in de mogelijkheden van mensen. Jij brengt mensen in beweging. Hierbij is het voor jou geen probleem om complexe zaken te doorzien, te benoemen en op te lossen. Je bent een stevige persoonlijkheid die zich niet snel uit het veld laat slaan en altijd gericht blijft op het houden van verbinding.

Wat verwachten wij van jou?

  • HBO-werk en denkniveau.
  • Diepgaande kennis van één van de volgende wetten: Jeugdwet, Wmo, Participatiewet.
  • Algemene kennis van de overige twee wetten.
  • Kennis van de Awb (Algemene wet bestuursrecht).
  • Je maakt gebruik van jurisprudentie om je kennis up-to-date te houden.
  • Je bent proactief en overtuigend.
  • Je bent een echte verbinder.
  • Je bent een uitstekende netwerker, een inhoudelijk vernieuwer.
  • Je denkt en handelt waar nodig out of the box om te komen tot praktische, werkbare oplossingen.
  • Je hebt een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
  • Je bent accuraat, zelfstandig, inventief, flexibel en stressbestendig.
  • Je kunt goed uit de voeten met een digitale(werk)omgeving.
  • Je bent beschikbaar bent van maandag tot en met vrijdag.

Wat hebben wij jou te bieden?

Wij bieden een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met vooruitzicht (bij goed functioneren) op een vast dienstverband.

Je komt te werken in een gezellig gemotiveerd en dynamisch team waarin collega’s werkzaam zijn met ervaring uit diverse disciplines.

Een salaris afhankelijk van ervaring/opleiding gebaseerd op 9 (max. € 3.968,00 o.b.v. 36 uur).

Informatie
Nadere informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Pieter Bas Becking, teammanager Bedrijfsbureau  tel: 026 32 60 111

Ben je geïnteresseerd om in een dynamische omgeving te werken, dan kun je d.m.v. de website www.werkeningelderland.nl solliciteren tot 22 januari 2020. Let op alleen sollicitaties via de website werkeningelderland.nl worden in behandeling genomen.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld!