Twee keer naar het gemeentehuis voor een nieuw paspoort of identiteitskaart is niet meer nodig. U kunt uw reisdocument veilig thuis of bijvoorbeeld op uw werk laten bezorgen. U hoeft dan alleen voor de aanvraag naar het gemeentehuis te komen. (Thuis)bezorgen kan in heel Nederland waar u maar wilt, met uitzondering van de Waddeneilanden. Thuisbrengen kan van maandag tot en met zaterdag en kost € 5,60.

Hoe het werkt

Heel eenvoudig in een paar stappen:

  1. Je vraagt je paspoort of ID-kaart aan bij de balie van je gemeente. Daarbij krijg je meer informatie over de bezorging van dit document.
  2. Als je paspoort of ID-kaart klaar is krijg je een e-mail van Dynasure met een link om direct online je bezorgafspraak in te plannen. Geen e-mailadres? Dat bellen bellen we jou om een afspraak in te plannen.
  3. Op de dag van de bezorging ontvang je vroeg in de ochtend een e-mail en/of sms van Dynasure met de verwachte bezorgtijd in een tijdvak van twee uur.
  4. Via MyDynasure kun je de bezorging van jouw aangevraagde document volgen. In MyDynasure kun je zien welke bezorger bij je langskomt, waar de bezorger zich nu bevindt en hoe lang het duurt voordat de bezorger bij je arriveert.
  5. 30-60 minuten voordat de bezorger aankomt, ontvang je nog een sms met de exacte aankomsttijd van de bezorger.
  6. Heb je nog een oud paspoort of een oude ID-kaart? Houd deze bij de hand, de bezorger zal naar dit document vragen en het document ter plekke onklaar maken.
  7. Bij aankomst controleert de bezorger je identiteit, vervolgens overhandigt hij je nieuwe paspoort of ID-kaart.

Wij kunnen uw reisdocument niet bezorgen als:

  • u een spoedaanvraag doet omdat u uw reisdocument snel nodig heeft;
  • uw  huidige reisdocument een geldig visum bevat dat u nog wilt gebruiken;
  • u meer dan drie vermissingen in vijf jaar tijd heeft gehad;
  • u ingeschreven staat op een briefadres;
  • uw adres in onderzoek staat bij de gemeente.

 In deze gevallen moet u uw nieuwe document persoonlijk afhalen op het gemeentehuis.

Niet thuis of op het werk?

Wanneer u niet aanwezig bent tijdens de eerste bezorging van uw paspoort of identiteitskaart, laat de bezorger een kaart in uw brievenbus achter. Op deze kaart staat hoe u een nieuwe bezorgafspraak kunt inplannen (telefonisch of online). Tevens ontvangt u per e-mail de melding dat een koerier is langs geweest. U kunt  zelf via MyDynasure online een nieuwe bezorgafspraak inplannen.

Contactgegevens Dynasure

Telefoonnummer: 0348-462 873    

E-mail: afspraak@dynasure.eu.

Openingstijden:         

  • maandag t/m vrijdag: 09:00 uur tot 20:00 uur
  • zaterdag: 09:00 uur tot 17:00 uur

Wat u moet doen

Controle identiteit en oude document

Bij de bezorging controleert de bezorger van Dynasure uw identiteit aan de hand van de pasfoto en op basis van gegevens in uw nieuwe en uw oude reisdocument(en). Zorg daarom dat uw oude reisdocument klaarligt, als de bezorger arriveert.

Let op! U moet uw reisdocument persoonlijk in ontvangst nemen. Dit geldt ook voor andere gezinsleden (ook minderjarigen) die een reisdocument hebben aangevraagd. Uw oude reisdocument levert u in bij de bezorger. Deze maakt het document ter plekke ongeldig. Tot slot tekent u voor ontvangst van uw nieuwe reisdocument.