Afvalwijzer

De afvalwijzer biedt handige informatie om uw afval goed te kunnen scheiden. U vindt in de afvalwijzer de locaties van glas-, textiel- en luiercontainers. En waar u de zakken voor pbd en luiers kunt ophalen. Met de afvalwijzer kunt u ook eenvoudig de kalender met ophaaldagen bekijken, een milieupas aanvragen en grofvuil, snoeihout en wit- en bruingoed aanmelden. 
 

Weten wanneer uw afval wordt opgehaald? Gebruik de digitale afvalwijzer.

Uw restafval wordt één keer in de vier weken opgehaald. Wilt u weten wanneer wij langskomen? Of wanneer wij uw gft- en pbd ophalen? Bekijk dan uw persoonlijke afvalkalender. Vul uw postcode in en u ziet direct op welke dag wij welk afval ophalen.

Afvalwijzer openen

App 'Afvalwijzer Lingewaard' op uw mobiel

Download de app 'Afvalwijzer Lingewaard' gratis op uw smartphone of tablet. Zoek op 'Afvalwijzer Lingewaard' in de app-winkel (bijvoorbeeld de Apple Store of Google Play Store). In de app kunt u een melding instellen: u krijgt dan een seintje voordat uw afval wordt opgehaald.

Papieren afvalwijzer opzeggen

Heeft u de papieren afvalwijzer ontvangen? Dan ontvangt u deze elk jaar. Wilt u de papieren afvalwijzer niet meer ontvangen? Dan kunt u zich online afmelden.  

Afmelden papieren afvalwijzer

Nadeel van een papieren afvalwijzer:

Het kan gebeuren dat een inzameldag wordt verplaatst. Bijvoorbeeld door slecht weer. Veranderingen van de ophaaldagen kunnen we in de papieren afvalwijzer natuurlijk niet aanpassen. Daarom adviseren wij u om de digitale afvalwijzer of de app 'Afvalwijzer Lingewaard' te gebruiken.

Zo bekijkt u altijd de nieuwste gegevens in de afvalwijzer: 

Soms haalt de afvalwijzer gegevens uit het geheugen van uw browser of telefoon. Hierdoor zijn bij sommige gebruikers niet de laatste gegevens zichtbaar. Doe dan het volgende:

Bij de app: 

Sluit de app af en start de app opnieuw. Werkt dit niet? Verwijder dan de app van uw apparaat en installeer de app opnieuw. U ziet dan de meest actuele gegevens.

Gebruikers van de webversie: 

Verwijder uw cache/internetgeschiedenis en start de applicatie opnieuw. Als het goed is, moet u dan ook opnieuw inloggen met uw postcode en huisnummer.